ΝΕΑΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

3η Θεματική πεζοπορία στο Μυθικό Παγγαίο με το “Παγγαιόραμα” 2023

By 26 Ιουνίου, 202318 Αυγούστου, 2023No Comments

Η Επιστημονική ομάδα Οψόμεθα εις Φιλίππους, το δίκτυο συνεργατικών επιχειρήσεων “Παγγαιόραμα” και το συνεργαζόμενο τουριστικό γραφείο Visit North Greece, στο πλαίσιο της δημιουργίας των 2 νέων τουριστικών του πακέτων με κεντρικό θέμα το Λατρευτικό και Ιστορικό Παγγαίο, σας προσκαλεί στη 3η πιλοτική εκδρομή που θα αναδείξει το Παγγαίο ως το νέο πολιτιστικό – πεζοπορικό προορισμό της Ελλάδας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1η μέρα, Σαββατο 8 Ιουλίου 2023

ΣΗΜΕΙΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ το χωριό Νικήσιανη (χώρος στάθμευσης πολιτιστικού συλλόγου «ο Αράπης», όπου και θα αφήσουμε τα αυτοκίνητα) (βλ.συνοδευτικό χάρτη)

ΩΡΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ 8:30π.μ.  (Υποδοχή, συστάσεις, ενημέρωση για το πρόγραμμα, αφήνετε τα αυτοκίνητα και συνεχίζετε με οχήματα των διοργανωτών, μικρή στάση στο Δασικό χωριό)

10:00  Άφιξη στα λυόμενα του Δασαρχείου

Μικρή βόλτα σε ιδιαίτερο φυσικό σημείο με πανοραμική θέα, όπου μπορούμε να δούμε από απόσταση τα σημεία που θα επισκεφτούμε και θα πεζοπορήσουμε κατά το διήμερο.

Μετά τις απαραίτητες οδηγίες από τον υπεύθυνο συνοδό βουνού:

11:00    Έναρξη πεζοπορίας από τα λυόμενα για το καταφύγιο Χατζηγεωργίου. Μία διαδρομή 1ώρας και 30 λεπτών μέσα σε καταπράσινο δάσος με οξιές.  Μέτριας προς μικρής επικινδυνότητας. Ήπιας κλίσης, απόσταση 2 χλμ.

Photo: Wikiloc

12:30  Άφιξη στο καταφύγιο Χατζηγεωργίου.  Τακτοποίηση

Photo: Tourism

Μικρή βόλτα στην περιοχή που λέγεται «Ορυχεία», 20 λεπτά από το καταφύγιο.

14:00 – 16:00 ελαφρύ γεύμα στο καταφύγιο, ξεκούραση.

16:00 – 19:00 Προς το απόγευμα και μετά το πέρας του μεσημεριανού ήλιου θα μεταβούμε στην κορυφή «Τρίκορφο». Ύψος 1942μ. Πρόκειται για την δεύτερη ψηλότερη κορυφή του Παγγαίου. Από το καταφύγιο η πεζοπορία θα πάρει πήγαινε – έλα 3 ώρες περίπου και θα απολαύσουμε όλη την θέα και τα χρώματα του ήλιου την ώρα που δύει.

Επιστροφή στο καταφύγιο και απόλαυση μιας ιδιαίτερης «Ορφικής βραδιάς» με ύμνους, μουσική, τραγούδια, φαγητό και πολύ καλή παρέα. Την επιμέλεια της βραδιάς έχει αναλάβει ο συνεργάτης των ΟΨΟΜΕΘΑ ΕΙΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥΣ και μέλος του project ΠΑΓΓΑΙΟΡΑΜΑ Ηρακλής Καλαμένιος και συμμετέχουν οι καλλιτέχνες Χρήστος Χατζόπουλος , Σταυρούλα Χατζοπούλου και Νίκος Πέτρου.

Διανυκτέρευση στο καταφύγιο.

Τέλος 1ης ημέρας

Photo: Visit Kavala

2η ημέρα, Κυριακή 9 Ιουλίου 2023

Πρωινό ξύπνημα στις 4:30 πμ. Ανηφορίσουμε προς την κορυφή Αυγό (πυλαφ τεπέ) για να βιώσουμε την μαγευτική «ανατολή του ήλιου».  Απίστευτη στιγμή για έμπειρους και κυρίως για τους αρχάριους πεζοπόρους. Πεζοπορία συνολικά 2ωρών, μικρού βαθμού δυσκολίας.  Καθώς θα είναι νύχτα, θα χρειαστούμε ατομικούς φακούς κεφαλής.

6:30-7:00 Επιστροφή στο καταφύγιο και απόλαυση ενός ορεινού πρωινού

*Αν κάποιος δεν χόρτασε τον ύπνο μπορεί να συνεχίσει για λίγο.

9:00 Αναχώρηση από το καταφύγιο με τα οχήματα με κατεύθυνση στα Λυόμενα του Δασαρχείου.

9:30 -11:30  διάσχιση του μονοπατιού «Μαύρα Νερά»  Νικήσιανης.

*Το Παγγαίο διαθέτει πάρα πολλά μονοπάτια ξεχασμένα από τους περισσότερους και άγνωστα στις νεότερες ηλικίες. Μονοπάτια που δεν σε οδηγούν αναγκαστικά σε κάποια ψηλή κορφή αλλά συνδέουν τα χωριά με χαρακτηριστικές τοποθεσίες του βουνού ή μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτικές διαδρομές στα κυριότερα μονοπάτια που χρησιμοποιούν οι ορειβάτες. Ένα από αυτά είναι το ρέμα «Μαύρα Νερά» που συνδέει το χωριό Νικήσιανη με τις λυόμενες εγκαταστάσεις του Δασαρχείου στο Παγγαίο. Εύκολη διαδρομή 4.027μ μέσα σε μικρή χαράδρα με δέντρα και νερά.

Στο τέλος του μονοπατιού φτάνουμε στις «Καστανιές» όπου επιβιβαζόμαστε στα οχήματα των διοργανωτών & μεταβαίνουμε στην Ιερά Μονή Εικοσιφοίνισσας.

12:00 -14:00  Ξενάγηση στην Ιερά Μονή Εικοσιφοίνισσας

14:00 Αναχώρηση από το μοναστήρι με προορισμό το χωριό Νικήσιανη και συγκεκριμένα στο χώρο που πολιτιστικού συλλόγου «ο Αράπης»

14:30  Άφιξη στο χώρο του πολιτιστικού κέντρου (όπου είχαμε αφήσει τα αυτοκίνητα). Θα έχουμε την χαρά να μας υποδεχτούν μέλη της τοπικής κοινότητας και του πολιτιστικού συλλόγου «ο Αράπης». Θα μας φιλοξενήσουν και θα μας αποκαλύψουν τα μυστικά της φορεσιάς του «Αράπη». Θα ακούσουμε την ιστορία του τόπου και να γνωρίσουμε τα έθιμα τους.

Photo: Kavala News

* Σε αυτή την χρονική στιγμή θα δοθεί στους συμμετέχοντες το ερωτηματολόγιο προς αξιολόγηση όλων των παραπάνω δράσεων, συνεργατών κτλ

Θα ακολουθήσει ξενάγηση εντός του παραδοσιακού συνοικισμού

ΤΕΛΟΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ

*Για όσους επιθυμούν μετά τις 16:00 θα συνεχίσουμε για φαγητό στην ταβέρνα «Καστανιές»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΣΗ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Στο Καταφύγιο «Χατζηγεωργίου» το βράδυ του Σαββάτου 8 Ιουλίου 2023

-Στα πλαίσια της πιλοτικής εκδρομής – προσομοίωσης θα πραγματοποιηθεί το βράδυ του Σαββάτου διανυκτέρευση  στις εγκαταστάσεις του καταφυγίου «ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ» του ΕΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ.

Κόστος διαμονής: 13 ευρώ το άτομο

-Κόστος διατροφής: 27 ευρώ το άτομο

(περιλαμβάνεται διατροφή all – inclusive με πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό γεύμα, διάφορα σνακ και ποτά κατά το διήμερο)

ΣΧΕΤΙΚΑ με την ΟΡΦΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ

Είναι μία θεματική καλλιτεχνική βραδιά που την επιμελήθηκε ο Ηρακλής Καλαμένιος και θα συμμετέχει μαζί του ο Χρήστος Χατζόπουλος και ο Νίκος Πέτρου.

Ο ήχος των ορφικών οργάνων και το άκουσμα μελοποιημένων αρχαίων ύμνων με απαγγελία και τραγούδια θα αποδοθούν από τον καλλιτέχνη περίτεχνα και όπως αρμόζει η τοποθεσία και η στιγμή.

*με δεδομένο ότι μετά τις 10 δεν έχει ρεύμα στο καταφύγιο, μπορείτε να φανταστείτε τον χώρο φωτισμένο με κεριά, την συνολική ατμόσφαιρα με τον ήχο της άρπας και βέβαια με την ωραία παρέα! Τα υπόλοιπα είναι απλά λεπτομέρειες!

ΣΧΕΤΙΚΑ με το γεύμα στις ΚΑΣΤΑΝΙΕΣ το μεσημέρι της Κυριακής

Το πλήρες μενού περιλαμβάνει ανά 4 άτομα :ψητή μελιτζάνα, τηγανητά κολοκυθάκια, χωριάτικη, αλοιφή, μάγουλα μοσχαρίσια, γκιούλμπασι, και πιατέλα με ποικιλία (κοντοσούβλι χοιρινό, αρνάκι γάστρας, τζιγεροσαρμά,  σαρμαδάκια και τηγανητές πατάτες). Χύμα τοπικό κρασί και αναψυκτικά.

Κόστος κατά άτομο 22 ευρώ

ΓΕΝΙΚΑ για την πεζοπορία

*δεν υπάρχει χρέωση εκδρομής προς τους διοργανωτές, τον συνοδό βουνού, τον καλλιτέχνη και την ξεναγό.

*Η μετακίνησή σας προς και από την Νικήσιανη γίνεται με δικό σας μεταφορικό μέσο.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

• Ρούχα άνετα, (μακρύ παντελόνι) ανάλογα με τον καιρό (επίσης καλά είναι να έχετε μαζί σας έξτρα μία αλλαξιά).
  • Παπούτσια για περπάτημα (ορειβατικά μποτάκια ή αθλητικά βουνού (τύπου trail)
  • Μπαστούνια πεζοπορίας – Μπατόν
  • Φακό κεφαλής
  • Αδιάβροχο
  • Sleeping bag (και οτιδήποτε άλλο για τον ύπνο)
  • Σακίδιο για τα προσωπικά σας αντικείμενα
  • Καπέλο, γυαλιά
  • Φρούτα, μπάρα ενέργειας κτλ
  • Παγούρι για Νερό
  • *ένα στυλό (για το ερωτηματολόγιο)
  • Και οπωσδήποτε την θετική σας διάθεση

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ αποκλειστικά στον σύνδεσμο -> https://forms.gle/ZRszNmgLphfEthwZ6
Περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο 6944222990 Ζωή Μυλοθροπούλου

ΠΟΛΥΤΙΜΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ – ΧΟΡΗΓΟΙ

Χορηγός/Συνοδός Βουνού :  Κωνσταντίνος Αθανασιάδης

Χορηγός-Επιμέλεια Ορφικής Βραδιάς: Ηρακλής Καλαμένιος

Χορηγός-Καλλιτέχνης: Χρήστος Χατζόπουλος

Χορηγός-Ξεναγός: Βασιλική Μώραλη

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

Πολιτιστικός Σύλλογος «Ο Αράπης»

Πρόεδρος πολιτιστικού συλλόγου Πασχάλης Τσιλιγγίρης

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Το μονοπάτι “Μαύρα νερά”

Από τον ΕΟΣ Καβάλας

Το μονοπάτι “Μαύρα νερά” όπως το ονομάζουν οι κάτοικοι της Νικήσιανης είναι μια εύκολη διαδρομή που δεν οδηγεί σε κάποια ψηλή κορυφή, άλλα συνδέει το χωριό Νικήσιανη με τις δασικές εγκαταστάσεις (λυόμενα)  που έχει κατασκευάσει το Δασαρχείο Καβάλας και βρίσκονται πάνω στον κεντρικό δασικό δρόμο του Παγγαίου.

Είναι κατάλληλο για να ξεκινήσει κάποιος την ενασχόληση με την πεζοπορία βουνού αφού διαθέτει ποικίλες εναλλαγές στη μορφολογία του εδάφους. Μπορεί ακόμα να συνδυαστεί με ημερήσιες εκδρομές στις δασικές εγκαταστάσεις, ενώ είναι ο ευκολότερος τρόπος να κατέβει κάποιος στη Νικήσιανη σε περίπτωση κακοκαιρίας το χειμώνα.

Περιγραφή διαδρομής

(διάρκεια 2,5 ώρες)

Η διαδρομή ξεκινάει από την  ταβέρνα  “Καστανιές” στη Νικήσιανη όπου τελειώνει και ο ασφαλτοστρωμένος δρόμος. (Υπάρχει σημάδι στο βράχο που σηματοδοτεί την αφετηρία της). Το μονοπάτι ακολουθεί το τσιμεντένιο αυλάκι και σε 10 λεπτά φτάνουμε σε μικρό καταρράχτη (έχει νερό μόνο το χειμώνα και την άνοιξη).  Παρακάμπτουμε τον καταρράχτη από τα αριστερά και ακολουθούμε τα κίτρινα σημάδια στο τσιμεντένιο τοιχίο έχοντας στα δεξιά μας το ρέμα. Στο τέλος του τοιχίου διασχίζουμε το μικρό ρέμα που έρχεται από τα αριστερά και ακολουθούμε το μονοπάτι που αλλάζει κατεύθυνση προς τα νοτιοανατολικά, μπαίνει μέσα σε δάσος με οξιές και σε 10 λεπτά καταλήγει σε κατεστραμμένο χωματόδρομο. Μπροστά μας ανοίγεται η κοιλάδα των  “μαύρων νερών ” με τον χαρακτηριστικό βράχο στην κορυφή της που είναι και ο τελικός μας προορισμός. Ακολουθούμε το χωματόδρομο για τα επόμενα 300 μέτρα και, στη διχάλα που συναντάμε,  παίρνουμε το αριστερό σκέλος της, περνάμε μικρό ρέμα (στο σημείο αυτό τα βάτα ίσως μας δυσκολέψουν) και αμέσως στρίβουμε αριστερά. Με κατεύθυνση πάντοτε νοτιοανατολική ανηφορίζουμε την πλαγιά για να συναντήσουμε το χωματόδρομο για τελευταία φορά σε 10 λεπτά. Στα αριστερά μας διακρίνουμε ξέφωτο με τσιμεντένια δεξαμενή ( η διάνοιξη του δρόμου  έγινε για την κατασκευή της).  Διασχίζουμε το δρόμο κάθετα και συνεχίζουμε το μονοπάτι έχοντας πάντοτε στο αριστερό μας χέρι το ρέμα.

Απ’ εδώ και πέρα το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο. Σε 15 λεπτά  διασχίζουμε το ρέμα στρίβοντας αριστερά με ανατολική κατεύθυνση. Αυτό είναι και το τελευταίο σημείο  όπου συναντάμε νερό. Για την επόμενη 1 ώρα η διαδρομή εξελίσσεται με διαδοχικά ανηφορικά ζικ-ζακ. Στο τέλος της ανηφόρας φτάνουμε σε χαρακτηριστικό αυχένα και ξέφωτο με φτέρες. Εδώ συναντάμε και τα κόκκινα σημάδια από το μονοπάτι που έρχεται από το χωριό Παλαιοχώρι. Στο σημείο αυτό μια στάση θεωρείται απαραίτητη για μια ανάσα μετά τη μεγάλη ανηφόρα. Την άνοιξη τα ανθισμένα δέντρα (αγριοδαμασκηνιές) προσφέρουν ένα εκπληκτικό θέαμα που αποζημιώνει για την όλη προσπάθεια. Στρίβουμε δεξιά με κατεύθυνση νότια και σε 10 λεπτά αντικρίζουμε τον τεράστιο βράχο (οι ντόπιοι τον ονομάζουν Γκοζλιά) όπου έχουν ανοιχτεί αρκετές αναρριχητικές διαδρομές. Το μονοπάτι ελίσσεται στη βάση ακριβώς του βράχου (όπου συναντάμε και τα πρώτα σκουπίδια, σημάδι ότι φτάνουμε στις δασικές εγκαταστάσεις)  και σε λίγα λεπτά διακρίνουμε την ξύλινη περίφραξη των εγκαταστάσεων του δασαρχείου και τον κεντρικό δρόμο.

Νικήσιανη – Δασικές εγκαταστάσεις Παγγαίου (Μαύρα νερά)
Μήκος: 4027 μ.
Υψ. Ανάβαση: 720 μ.
Υψ. Κατάβαση: 62 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1281 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 505 μ.
Τrackpoints: 361

Το μονοπάτι Μαύρα νερά όπως το ονομάζουν οι κάτοικοι της Νικήσιανης είναι μια εύκολη διαδρομή που δεν οδηγεί σε κάποια ψηλή κορυφή, άλλα συνδέει το χωριό Νικήσιανη με τις δασικές εγκαταστάσεις (Λυόμενα) του Παγγαίου που έχει κατασκευάσει το Δασαρχείο Καβάλας και βρίσκονται πάνω στον κεντρικό δασικό δρόμο του Παγγαίου και είναι ο ευκολότερος τρόπος να κατέβει κάποιος στην Νικήσιανη σε περίπτωση κακοκαιρίας τον χειμώνα.

Η διαδρομή ξεκινάει από το εξοχικό κέντρο Καστανιές στην Νικήσιανη όπου τελειώνει και ο ασφαλτοστρωμένος δρόμος. Το μονοπάτι ακολουθεί το τσιμεντένιο αυλάκι, περνάει μικρό καταρράχτη και συνεχίζει στο τσιμεντένιο τοιχίο αριστερά από το ρέμα. Στο τέλος του τοιχίου διασχίζουμε το μικρό ρέμα που έρχεται από τα αριστερά και ακολουθούμε το μονοπάτι προς τα νότιοανατολικά. Σε 10 λεπτά καταλήγει σε κατεστραμμένο χωματόδρομο που ακολουθούμε για τα επόμενα 300 μέτρα και στη διχάλα που συναντάμε ακολουθούμε το αριστερό σκέλος της, περνάμε μικρό ρέμα και αμέσως στρίβουμε αριστερά ανηφορίζοντας τη πλαγιά για να συναντήσουμε τον χωματόδρομο για τελευταία φορά. Διασχίζουμε το δρόμο κάθετα και συνεχίζουμε στο μονοπάτι έχοντας πάντοτε στο αριστερό μας χέρι το ρέμα. Λίγο πιο πάνω το μονοπάτι διασχίζει το ρέμα στρίβοντας αριστερά και για την επόμενη 1 ώρα η διαδρομή εξελίσσεται σε διαδοχικά ανηφορικά ζικ-ζακ. Στο τέλος της ανηφόρας φτάνουμε σε χαρακτηριστικό αυχένα και ξέφωτο με φτέρες. Από εδώ στρίβουμε δεξιά με κατεύθυνση νότια περνάμε από τη βάση μεγάλου βράχου και σε λίγο φτάνουμε στην ξύλινη περίφραξη των εγκαταστάσεων του δασαρχείου και τον κεντρικό δρόμο του Παγγαίου.

Αναλυτική περιγραφή της διαδρομής υπάρχει στη διεύθυνση: http://www.eoskavalas.gr/content/view/31/115/

Καταγραφή διαδρομής: Δασκαλούδης Θανάσης

ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΣΗ

Καταφύγιο «Στέργιος ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ»

Το καταφύγιο βρίσκεται στην κοιλάδα του Ορφέα στα 1.750μ απέναντι από το παλιό χιονοδρομικό κέντρο του Παγγαίου. Μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλες ορειβατικές ομάδες αφού διαθέτει 60 κρεβάτια καθώς και μεγάλη τραπεζαρία και σάλα. Η θέρμανση του καταφυγίου γίνεται με ηλεκτρικά σώματα και τζάκι. Διαθέτει μικρή , πρόχειρη κουζίνα. Το πρόβλημα είναι ότι δεν διαθέτει τρεχούμενο πόσιμο νερό. Διαχειριστής του καταφυγίου είναι ο Σ.Χ.Ο. Καβάλας

Η Επιστημονική ομάδα Οψόμεθα εις Φιλίππους και το δίκτυο συνεργατικών επιχειρήσεων “Παγγαιόραμα”, στο πλαίσιο της δημιουργίας των 2 νέων τουριστικών του πακέτων με κεντρικό θέμα το Λατρευτικό και Ιστορικό Παγγαίο, σας προσκαλεί στις πιλοτικές εκδρομές που θα αναδείξουν το Παγγαίο ως το νέο πολιτιστικό – πεζοπορικό προορισμό της Ελλάδας.

Το δίκτυο “Παγγαιόραμα” αποτελείται από 5 επιχειρήσεις και δημιουργήθηκε με χρηματοδότηση από το CLLD/LEADER του τοπικού προγράμματος Ν.Καβάλας. Αναλυτικά οι εταίροι είναι η Επιστημονική ομάδα Οψόμεθα εις Φιλίππους (Καβάλα), η Εταιρία Προώθησης Τουρισμού We productions (Γερμανία), ο Χρυσανίδης Ν. & Σια Ε.Ε.  “Sun Thalassa” (Παγγαίο), η «Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση του Δασικού Χωριού Παγγαίου» (Παγγαίο) και ο Αλέξανδρος Κατσαμάκης “Dream Makers Greece” (Θάσος). Στόχος είναι η ενσωμάτωση και νέων επαγγελματιών τουρισμού από την περιοχή του Παγγαίου και όχι μόνο.

Σκοπός του “Παγγαιοράματος” είναι οι ταξιδιωτικές εμπειρίες που παρέχει στο Παγγαίο να προσφέρουν σε πολυταξιδεμένα ζευγάρια το προνόμιο να ζήσουν αυθεντικές ελληνικές εμπειρίες σε ένα  άγνωστο & μυθικό βουνό της Ελλάδας, μειώνοντας τις δυσκολίες συνεννόησης και τα εμπόδια πρόσβασης, ενώ παράλληλα αυξάνοντας την απόλαυση και τις μοναδικές στιγμές δέους.